Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

eID campagne: een succesverhaal

01/07/2014

Er bestaan vandaag al meer dan 500 toepassingen met de eID die het leven van burgers en bedrijven enorm vergemakkelijken. Hoewel alle Belgen ouder dan 12 een eID op zak hebben, maken we nog te weinig gebruik van de bestaande eID-toepassingen. De campagne ‘in 1 2 3 met je eID’, is niet alleen een oproep om de eID vaker te gebruiken, maar ook een aanmoediging aan bedrijven, verenigingen en overheden om nog meer toepassingen op basis van de eID te ontwikkelen.

Een aantal partijen uit de overheids- en de privésector verzamelde zich om samen te  communiceren over de mogelijkheden van de eID.  Met deze nieuwe campagne wil Fedict drie doelstellingen bereiken: de consumenten op de hoogte brengen van de talrijke bestaande en nieuwe toepassingen die er zijn met de eID, bedrijven oproepen om over hun eID-toepassingen te communiceren en de ICT-wereld oproepen om nog meer te doen met de unieke eigenschappen van de eID.

Vier maanden na de lancering van de campagne is het tijd voor een stand van zaken.

  • De campagnewebsite www.eid.beExterne link trok een kleine 154.000 unieke bezoekers !
  • Meer dan 40.000 mensen namen deel aan de wedstrijden
  • 1.700 reacties en vragen kwamen via de campagnewebsite binnen over het gebruik en de mogelijkheden van de eID
  • 7 overheden en bedrijven communiceren de campagne via hun homepage, newsletter en banners, inclusief een wedstrijd naar 200.000 klanten
  • Gouden Gids organiseerde een grote mailcampagne in juni en looft voor 5.000 euro marketingadvies rond nieuwe media uit aan het bedrijf dat met het beste voorstel komt voor een interessante nieuwe eID-toepassing
  • De Lijn, e-Lotto en Freedelity organiseren een wedstrijd in juni en juli


De campagne loopt tijdens de zomermaanden gewoon verder met nieuwe artikels rond interessante toepassingen op de website en tips op Facebook. 

 

Lees deze informatie ook op de website van Fedict.