Platinum bedrijfsleden

Klik op de logo's om kennis te maken met onze platinum bedrijfsleden en te ontdekken waarvoor zij staan.  

 

 


BCT 

Wij zijn BCT
Wij zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van oplossingen die datastromen omzetten naar informatie. Als die informatie goed gebundeld wordt en op de juiste momenten ter beschikking wordt gesteld, ontstaat er kennis die organisaties kunnen gebruiken om een concurrerende voorsprong te creëren én te behouden.

Vlaamse gemeenten hebben vandaag af te rekenen met een behoorlijk aantal uitdagingen: gedwongen besparing, de behoefte van het management om realtime en correcte informatie te hebben, hogere verwachtingen bij de burger. Verder dwingen de voortdurende technologische ontwikkeling en de veranderende wet- en regelgeving gemeenten tot procesoptimalisatie, ketenintegratie en samenwerking.

Oplossingen vinden voor de verzuiling van overheidsdiensten, de vergrijzing van het ambtenaren bestand en het centraal stellen van een optimale dienstverlening maakt dat gemeenten op zoek gaan naar een betrouwbare kennispartner waar investeringen liefst onmiddellijk renderen. Wij zijn al bijna 30 jaar een kennispartner voor ruim 180 gemeen­ten in Vlaanderen en Nederland. Vanuit die ervaring hebben wij specifiek voor de Vlaamse non-profit markt Corsa.BE ontwik­keld. Corsa.BE zorgt voor het verantwoord beschikbaar stellen van uw organisatie­brede informatievoorziening waarbij de basisgegevens via onze integraties met lokale authentieke bronnen optimaal worden benut. Corsa.BE is een bewezen Midoffice toepassing die de nadruk legt op het optimaal kunnen gebruiken van informatie. Functio­naliteit voor Documentmanagement, CRM en dossierbeheer is prominent aanwezig.

Een toegewijd team
Ons gespecialiseerde team dat zich be­zighoudt met digitaal informatiebeheer bij Vlaamse gemeenten besteedt veel aandacht aan de eisen en wensen van klanten, partners en beïnvloeders van de markt. Daarom bren­gen wij deze mensen bij elkaar op diverse evenementen. De input die we daar krijgen, beïnvloedt onze roadmap en onze medewer­kers proberen mee een stempel te drukken op de koers die de markt uit evolueert.

Hoofdpartner van V-ICT-OR
Dit wordt dan ook bevestigd in de actieve rol die BCT speelt in het OSLO-consortium van V-ICT-OR waar wij als eerste midoffice leverancier deel van uit maakten. V-ICT-OR ontwikkelt een open standaard die een overkoepelende elektronische dienstverlening mogelijk maakt. De basisgegevens van burgers zullen via open standaarden eenvoudiger uit te wisselen zijn tussen overheden. Burgers hoeven dan niet meer steeds hun ge- gevens op te geven als zij aankloppen bij een overheidsdienst. Open standaarden creëren naast het uitwisselen van informatie ook de mogelijkheid om van elkaar te leren. Op deze manier kan men als gemeente meer met minder bereiken: men moet minder investeringen doen qua personeel en licenties, maar geniet toch van een hogere productiviteit.

website www.bct.nl 


Canon

Canon geniet een wereldwijde reputatie als leverancier van oplossingen op het vlak van beeld- en informatietechnologie en dit zowel voor bedrijven als particulieren.

Canon België verzorgt de regionale distributie van haar kantooroplossingen via Canon Business Centers, wat zich vertaalt in 4 CBC’s op Belgische bodem (Brussel, Antwerpen, Gent, Luik) en 1 CBC in Luxemburg. Van daaruit wordt de verkoop en de technische ondersteuning van deze producten verzorgd. Deze regionale aanpak, aansluitend op een globale strategie, stelt onze gespecialiseerde consultants in staat om zeer nauw met u samen te werken en op die manier uw behoeften op vlak van kostencontrole, productiviteit, beveiliging en ecologie optimaal aan te vullen.

Uw professionele partner met globale expertise

www.Canon.be

 


Cisco

Technologiebedrijf Cisco zorgt er al sinds 1984 voor dat het internet werkt. Dankzij Cisco en zijn partners kunnen organisaties en particulieren veilig verbinding maken, communiceren en samenwerken, en de digitale opportuniteiten van morgen benutten. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.be


 

Cipal Schaubroeck nv.

Expertises
Samen bouwen aan de overheden van de toekomst. Onze diepgaande kennis van de overheidssector, gekoppeld aan krachtige en efficiënte HR- en IT-diensten maakt het verschil voor onze klanten.
HR & Payroll services
Meer dan 80 medewerkers staan voor u klaar, geografisch verspreid over Vlaanderen. Cipal Schaubroeck is uw betrouwbare partner voor loonadministratie, personeelsbeleid en juridisch advies.
IT-services
Cipal Schaubroeck is dé IT-partner voor overheden. Naast Data Center Services, kan u bij ons ook terecht voor Managed Services, IT-consultancy en audits. Vertrouw op de referentie.

Meer informatie: www.cipalschaubroeck.be  


ESCALA

Escala organiseert opleidingen en begeleiding, specifiek voor medewerkers uit openbare besturen, social en non-profitsector. Via praktijkgerichte en kwaliteitsvolle opleidingen staat ESCALA samen met u in voor een positieve ontwikkeling binnen uw bestuur of organisatie.

Samen met V-ICT-OR biedt ESCALA een aangepast opleidingsaanbod aan dat afgestemd is op de noden vanIT Eindgebruikers én IT Professionals uit lokale besturen.

Heeft uw bestuur een specifieke opleidingsnood? ESCALA helpt u graag met opleidingen op maat van uw lokaal bestuur! Deze “maatopleidingen” kunnen doorgaan in uw (computer)opleidingslokaal. Beschikt u niet over een geschikt computerlokaal? Aarzel niet en vraag hiervoor volledig vrijblijvend een offerte aan! ESCALA beschikt over 3 mobiele computerklassen die bij de klant kunnen ingezet worden. Als V-ICT-OR-lid ontvangt u een korting op het ESCALA-aanbod (zowel voor de open kalender als de maatopleidingen van ESCALA).

Contactgegevens:
Spoorwegstraat 14 | 8200 Brugge | Tel: 078 353 653 (lokaal tarief)
Lies Debacker | Lies.Debacker@escala.be
Patrick Caenen | Patrick.Caenen@escala.be 


iGuana

iGuana, met het hoofdkantoor in Zaventem, België, is gespecialiseerd in elektronische kant-en-klare oplossingen voor document management en document archivering op maat van verschillende industrieën.
iGuana is een marktleider in de gezondheidszorgsector in de Benelux met als voornaamste oplossingen de iGuana iDM Document Management Suite en de scanningsdienst iGuana ScanFactory.

iGuana heeft meer dan 30 jaar ervaring in digitale archivering, scannen en indexeren van enorme volumes documenten. iGuana helpt organisaties om al hun documenten elektronisch, kostenefficiënt en in overeenstemming met de wettelijke voorschriften te beheren.

+32 (0)2 70 90 100
iguana@iguana-dms.com

Voor meer informatie kan u terecht op www.iGuana-DMS.com.


IT1

IT1 is een ICT - bedrijf dat al meer dan 20 jaar actief is op de Belgische ICT-markt, met vestigingen in Dendermonde & Gentbrugge en is één van de belangrijkste ICT-spelers in Vlaanderen. Het bedrijf wordt gerund door de eigenaar Mario Van de Voorde. Hij werd door JCI verkozen tot Oost - Vlaamse Jonge Ondernemer van het jaar 2012. Het bedrijf levert betrouwbare ICT-diensten en oplossingen op een hoog professioneel niveau vanuit haar vier divisies: infrastructuur, opleidingen, audiovisuele oplossingen en One-stop - digital agency naar KMO/midmarket bedrijven en met specifieke focus op de overheidsmarkt.
Meer informatie op www.IT1.be of volg ons op Linkedin, Twitter en Facebook .


LCP

LCP NV levert een Content Management Systeem (CMS) aan lokale overheden zodat die eenvoudig hun websites kunnen beheren. Via ons eigen web product, het ICORDIS CMS, coördineren we de verschillende communicatiebronnen en koppelen we alle betrokken partijen.

Om onze diensten betrouwbaar en 24/7 te leveren, heeft LCP ook een eigen hosting dienst die alle services beveiligt en onder continue monitoring uitlevert.

Als derde activiteit, ontwikkelde LCP een Cloud afdeling, Coloflex, om de hosting services zo efficiënt mogelijk uit te voeren. We beheren drie datacenters over heel Vlaanderen die onderling verbonden zijn door een interconnectie netwerk en overkoepelend DCSTAR vormen.

LCP levert al deze diensten conform de ISO 27001 certificering, een extern controlesysteem dat de veiligheid en de kwaliteit van onze services garandeert. 

Meer informatie op www.lcp.be


 

Microsoft Publieke Sector

Lokale besturen vertrouwen al vele jaren op Microsoft software voor hun mailverkeer, PC- en server infrastructuur, samenwerking, software,…. Een vertrouwen dat we enorm waarderen en absoluut waard willen zijn.

Ook in de toekomst streeft Microsoft naar een hechte relatie met de lokale besturen. Samen werken we aan oplossingen die de dienstverlening aan de burger verder verbeteren:

  • Denk maar aan Microsoft CRM, waarbij we via Citizen Relationship Management de volledige relatie tussen het lokaal bestuur en z’n burgers in kaart brengen en beheren.
    Heel wat concrete projecten in Vlaamse steden en gemeenten bewijzen de meerwaardevan dit softwarepakket.
  • Met het concept “Het Nieuwe Werken” reiken we tal van vernieuwende softwaretools aan die de onderlinge samenwerking tussen de medewerkers van de lokale overheden bevorderen en efficiënter werken toelaten.
  • Verder kunnen de systeembeheerders en ICT-verantwoordelijken altijd op ons rekenen voor meer technische oplossingen zoals Hyper-V en System Center.

Vragen? Dromen? Wensen? Uitdagingen?

Aarzel niet en contacteer Microsoft. Samen streven we naar het beste voor de burger! www.microsoft.be/overheid 


Nextel

Nextel biedt een zeer ruim portfolio van datanetwerken & security, telefonie & unified communications, contact centers, internet, mobiel & vaste lijnen, tot veiligheids- en beveiligingsoplossingen. Op basis van de behoeften van de klant leveren wij een geïntegreerde totaaloplossing in combinatie met onze Nextel Lifecycle diensten. De focus ligt hierbij op het ontwerpen, bouwen en beheren van rendabele oplossingen. Dankzij een unieke aanpak met een vaste contactpersoon voor klantenservice en een doorgedreven focus op kwaliteit bieden wij onze klanten een unieke Nextel Experience.

Nextel differentieert zich in de markt door zich toe te leggen op de strategische en operationele meerwaarde van de oplossingen voor onze klanten. Zo helpen wij hen om meer tevreden klanten, productievere medewerkers en een lagere Total Cost of Ownership voor hun ICT te bekomen. Zo realiseert Nextel haar missie, namelijk “You're always one step ahead”.

Nextel kende de afgelopen 16 jaar een sterke groei. De 320 medewerkers helpen vandaag 10.000 klanten vanuit de vestigingen in Wommelgem en Zaventem.

Website: www.nextel.be


Ometa

In 2001 werd Ometa opgericht met een duidelijke visie: het beheren en structureren van informatie om de werking van bedrijven en organisaties te optimaliseren.

De doelstelling van Ometa is om uw actuele bedrijfsprocessen te ontsluiten tot in de dagelijkse werkomgeving van de front-office gebruiker. Door middel van intelligente koppelingen met onder andere Microsoft SharePoint en Office 365, maken wij een betere uitwisseling van informatie mogelijk tussen medewerkers. Ometa bouwt namelijk een brug tussen back-office bedrijfsapplicaties en front-office documentenbeheer (bv. SharePoint).

Zo maakt Ometa het mogelijk om in één overzichtelijk scherm informatie uit verscheidene bronnen weer te geven. Onze generiek ontworpen technologie ontsluit bi-directioneel gegevens uit alle gangbare bedrijfsapplicaties en zorgt er voor dat de relevante informatie steeds in de juiste context bij de juiste persoon in uw organisatie terecht komt.

Op die manier creëren we gebruiksvriendelijke samenwerkingsomgevingen die precies zijn afgestemd op de eindgebruiker. De achterliggende aanvoer van data wordt gestuurd vanuit het veelal complexe back-office proces. Ometa zorgt er vervolgens voor dat die informatie eenvoudig toegankelijk wordt gemaakt in een vertrouwde Microsoft omgeving en dat voor de verschillende departementen en medewerkers in uw organisatie.

De technologie van Ometa helpt u dus efficiënter omgaan met informatie. Wij zorgen er voor dat uw medewerkers documenten kunnen raadplegen, invoeren én met elkaar delen zonder hier technische kennis voor nodig te hebben. Dit resulteert in een optimaal gebruiksgemak en een enorme tijdswinst, waardoor uw primaire bedrijfsprocessen naar een hoger niveau getild worden.

Bezoek onze website voor meer informatie: Website


Protime

Protime is een Belgisch bedrijf en ontwikkelt software oplossingen om de tijd van het menselijk kapitaal te optimaliseren. Zo is Protime marktleider op het gebied van tijdregistratie en personeelsplanning. Heel wat lokale overheden in Vlaanderen en Wallonië maken vandaag gebruik van deze software platformen.

Dankzij een voortdurende focus op innovatie, ontwikkelt Protime vandaag ook social software oplossingen. Een fors stijgend aantal steden, gemeenten en OCMW’s  stroomlijnen hiermee hun interne processen. Het versterken van de samenwerking en een efficiëntere communicatie staan hierbij centraal.

Het bedrijf telt meer dan 190 medewerkers waarvan het merendeel met een HR-achtergrond. Protime heeft met haar hoofdkantoor in Aartselaar een sterke lokale verankering . Ook zijn er vestigingen in  Namur, Waddinxveen (NL), Frankfurt (D), Parijs (F) en Manchester (UK).  Zo telt Protime meer dan 4.000 installaties in Europa.

Website


 

Proximus

Alle Belgacom en Proximus-producten werden op 29/09 jl. samen gebracht onder het nieuwe Proximus”. Daarbij hoort ooko de nieuwe baseline “ Dichter bij de klant”. CEO Dominique Leroy : “Deze overstap is een fundamenteel onderdeel van onze groeistrategie, waarbij we onze klanten meer dan ooit centraal plaatsen in alles wat we doen.” Wat Proximus brengt, is nabijheid, verbondenheid en connectie – en daar staat de X in ons nieuwe logo symbool voor.” “Natuurlijk is de lancering van het nieuwe Proximus geen eindpunt, maar net het begin van een echte transformatie”. Vaste, mobiele en IT-technologieën groeien vandaag steeds sneller naar elkaar toe. Belgacom is al geruime tijd trendsetter in deze ontwikkeling en wil die troef in de toekomst nog beter uitspelen door al haar oplossingen aan te bieden onder één commercieel hoofdmerk. Het bedrijf kan verschillende diensten optimaal combineren om zijn klanten – zowel consumenten als kleine en grote organisaties – altijd en overal te bedienen.

Dichter bij de klant betekent uiteraard: meer focus op service. Het nieuwe Proximus wil dan ook eerst en vooral inzetten op de verdere uitbreiding en verbetering van de dienstverlening.

Meer weten?


Public-Sourcing

Public-Sourcing is een onafhankelijke, vendor neutrale speler met een expertise in contractor sourcing en sourcing solutions in de publieke sector. Onze focus ligt vooral op klassieke publieke instellingen, nutsectoren, non-profit instellingen, zorginstellingen, … . Voor deze instellingen gaan wij op zoek naar de beste consultant, op het juiste ogenblik en tegen marktconforme prijzen. 

Onze processen worden gestroomlijnd en geoptimaliseerd door de ondersteuning van een Vendor Management System (VMS). Via deze software bieden wij onze klanten een garantie op een transparant selectieproces dat geleid wordt door experts in hun vakgebied. De brede, vendor neutrale bevraging van de markt verloopt via onze Marktplaats. Als onderdeel van de ondersteunende software zorgt de Marktplaats voor de connectie met een breed real-time netwerk van leveranciers.

Website  


Rombit

 Rombit is een Belgisch technologiebedrijf, gespecialiseerd in digitale oplossingen voor steden en gemeenten. Het bedrijf werd in 2012 opgericht en groeide in enkele jaren tijd uit tot een van de meest innovatieve spelers op de markt, met tastbare Smart City-oplossingen zoals de digitale parkeerverbodsborden voor de stad Antwerpen.

Een ‘slimme stad’ is een gebruiksvriendelijke stad. Daarom ontwikkelt Rombit digitale platformen die efficiënt én gebruiksvriendelijk zijn voor uw burgers en medewerkers.

CSR Openbaar Domein is een online platform voor het beheer van openbaar domein. Het automatiseert het hele proces: van aanvraag, adviesverlening en goedkeuring tot de planning en plaatsing van borden. Het digitale evenementenplatform van Rombit vereenvoudigt de coördinatie en communicatie tussen alle betrokken partijen. Beide platformen zijn volledig geïntegreerd met uw vertrouwde IT-systemen en met het GIPOD.

Meer info? Bezoek www.romcore.city of contacteer ons: smartcities@rombit.be


SD Worx

Waarvoor kan u bij ons terecht?
SD Worx staat voor een complete dienstverlening op het vlak van payroll, hr, fiscaliteit en sociale wetgeving. Gebundeld in één geïntegreerd pakket of in afzonderlijke delen.

Drie domeinen in de breedte en in de diepte
Onze drie werkdomeinen – Payroll, HR, Tax & Legal – zijn nauw met elkaar verweven. Stelt u een vraag over één domein, dan kunnen we ook de weerslag op de andere in de gaten houden. Of u nu bij ons aanklopt voor een afzonderlijke vraag of voor een totaalpakket op uw maat.
Bovendien bieden we u een breed aanbod van diensten. In elk domein kiest u de aanpak die voor uw situatie het meest geschikt is: advies op uw maat, opleiding, ondersteuning in of buitenshuis, met de nodige automatisering.

Onze troeven?
Aangepaste tools, bewezen methoden, een kenniscentrum dat zowel op hr- als juridisch vlak de toon zet en – vooral – gespecialiseerde medewerkers die zich ten volle inzetten om voor u resultaten te behalen.
Payrollplatform voor lokale overheden Als lokale overheid heeft u specifieke noden als het op loonberekening aankomt. Daarom ontwikkelde SD Worx een gebruiksvriendelijk en herkenbaar payrollplatform met uw behoeften in gedachten, met

  • uitgebreide rapporteringsmogelijkheden, selfservice voor werknemers en selfservice voor managers.
  • een vlotte integratie met andere systemen, zonder IT-zorgen.


Enkele belangrijke kenmerken
Het platform biedt een unieke combinatie van een professionele en persoonlijke dienstverlening enerzijds én een hosted solution anderzijds. SD Worx neemt de technologische en juridische updates na wetswijzigingen voor haar rekening. Volledig automatisch, zonder dat hiervoor een consultant dient langs te komen. Zo berekent u 7 dagen op 7, 24 uur op 24, de lonen van uw medewerkers op een correcte manier. Waar u maar wilt en tegen een transparante prijs.

SD Worx, aangename kennismaking
Meer dan 60.000 kleine en grote organisaties vertrouwen op SD Worx. Ze doen een beroep op onze 3.600 medewerkers. In de 70-jarige geschiedenis van onze onderneming bouwden we een uitzonderlijke expertise op in Payroll, HR en Tax & Legal. We bieden onze klanten wereldwijd een ruim gamma van payroll- en hr-services, juridische ondersteuning, opleiding, automatisering, adviesverlening en outsourcing.

In België, onze thuisbasis, hebben we een specifiek aanbod voor kmo’s, grote ondernemingen, publieke sector en internationale organisaties.

Als internationale hr-dienstenleverancier zijn we actief vanuit eigen kantoren verspreid over België (HQ), Duitsland, Frankrijk, Ierland, Luxemburg, Mauritius, Nederland, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. De overige landen bedienen we vanuit de Payroll Services Alliance: een krachtenbundeling tussen toonaangevende payrollexperten.

Onze missie?
Result driven HR. We excel in HR services that drive your business performance.

Bezoek onze website voor meer informatie: www.sdworx.be


TOPdesk

TOPdesk is de partner voor overheden om hun dienstverlening voor burgers en interne collega’s te professionaliseren en digitaliseren.
Zet met TOPdesk een grote stap naar het bestuur van de toekomst.
Hou overzicht over meldingen, middelen, uw patrimonium en optimaliseer de nodige communicatie hierover met alle stakeholders.

Bezoek onze website voor meer informatie:http://www.topdesk.com/


Securitas

Securitas Met haar ICT-poot focust Securitas op veilige en business kritische communicatieoplossingen. De integratie van het voormalige SAIT biedt Securitas kennis en ervaring in volgende domeinen:

• Communicatie infrastructuur

  • LAN, WAN, Wireless LAN 
  • Radio & aanverwante applicaties zoals track & trace
  • GSM/UMTS

• Data infrastructuur

  • Serverso Storage
  • Virtualisatie 
  • Data centers: design, inrichten & audit

• Security

  • Fysieke beveiliging: CCTV, toegangscontrole, command & control room, geïntegreerd alarm management, evacuatiesystemen, intercom.
  • ICT beveiliging: network (firewall, VPN, load balancing, etc.), web, application & data base security

Naast het uittekenen, implementeren en onderhouden van ICT infrastructuren, heeft Securitas een sterke focus op alle aspecten die te maken hebben met bedrijfscontinuïteit en risicobeheer (Cobit & ISO 27001-2).

Contactgegevens: info@securitas.be; www.securitas.be

Tel.: +32 2 263 55 55

Volg ons op Twitter: @Securitas_BEhttps://www.overheden.synergics.be/?utm_source=V-ICT-OR&utm_medium=Referral&utm_campaign=Lokale%20overheden


Synergics

In het tijdperk van de digitale transformatie biedt Synergics, de grootste Cloud Change Agent in België, de meest complete totaaloplossing voor alle uitdagingen die bij deze transformatie de kop opsteken. Zo staat Synergics vandaag (lokale) overheden bij met een op maat gemaakte Cloud-oplossing.

Allereerst zal mobieler kunnen werken jouw werknemers productiever dan ooit maken. Vandaag kan je namelijk dankzij ons kiezen waar en wanneer je werkt, en dit vanop eender welk toestel. En ook wat de veiligheid van al jouw documenten en data betreft, hoef je je niet langer zorgen om te maken, elk van onze oplossingen is conform de laatste nieuwe maatregel. Daarnaast zal een wendbare oplossing jouw organisatie de flexibiliteit bieden die het nodig heeft.

Het opzetten, het implementeren en het beheren van elke oplossing wordt vervolgens benaderd vanuit onze eigen pragmatische aanpak, SPRINT. Deze aanpak zorgt ervoor dat de gekozen oplossing aansluit aan de noden van jouw organisatie.

We hielpen al verschillende gemeentes productiever te werken dankzij onze Productivity365 oplossing en maakten we ambtenaars mobiel dankzij Mobility365, telkens met aandacht voor het GDPR-verhaal.

Ben jij ook benieuwd wat dit allemaal inhoudt? Bekijk dan eens onze website.


Uitgeverij Vanden Broele

Uitgeverij Vanden Broele biedt sinds 1957 kennis op maat van lokale, regionale en centrale overheden. Zowel in Vlaanderen als in Brussel en Wallonië. Een naadloze vertaalslag van de theorie naar de praktijk vormt daarbij steeds het uitgangspunt.

Om onze klanten optimaal te bedienen breken we al jaren uit het vakje van het “traditionele uitgeven”. Alle middelen worden aangewend om onze doelstelling (kennisoverdracht- en deling) te bereiken.

Klanten hebben dan ook de keuze tussen een ruime waaier van producten en diensten: online bibliotheken, software, (e-)seminars, consultancy, boeken, tijdschriften, … Uitgewerkt in nauwe samenwerking met topspecialisten ter zake, passen zij als gegoten in de dagelijkse praktijk van elke professional.

De relatie met onze gebruikers, auteurs en partners is geen eenrichtingsverkeer, maar gebaseerd op een nauwe wissel- en samenwerking. Gedeelde kennis is dubbele kennis.

www.vandenbroele.be