Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

20130416 - Opleiding Professional Strategisch Citizen RelationShip Management - 16 april tot 27 juni 2013

Inschrijven
16/04/2013 10:00 — 16/04/2013 15:00

Door veranderingen in verwachtingen van burgers en klanten en door de noodzaak processen efficiënter te organiseren maken meer en meer overheden, gemeenten, instellingen en overheidsbedrijven gebruik van technologische concepten en social media .

In de opleiding Citizen Relationship Management leren de deelnemers hoe inzet van technologie en social media tot tevreden burgers en klanten en tot efficiënt bestuur kan leiden.

De opleiding is zeer praktisch opgezet met docenten uit overheid- en bedrijfsleven, vele case-studie, een aantal werkbezoeken en demonstratie van diverse toepassingen en oplossingen.

Wie de cursus Citizen Relationship Management volgt heeft een volledig beeld van de mogelijkheden van e-relationship marketing en kan rond deze materie beleidsadvies verlenen, projecten opzetten en projecten beheren

Opleidingsscope 

Vanuit een brede invalshoek worden alle aspecten van klantgericht beleid belicht en leren deelnemers hoe ze optimaal inspelen op de wensen en eisen van directe aandachtsgroepen.

 

Hierbij komen volgende onderwerpen aan bod :

  • Wat houdt klantgerichtheid concreet in op strategisch en uitvoerend niveau?
  • Wat zijn trends, ontwikkelingen, innovatie en nieuwe inzichten?
  • Waarop dient men te letten bij de ontwikkeling en implementatie van een effectieve citizen relationship-strategie?
  • Hoe houdt men zicht op het veranderingsproces?
  • Wat zijn de belangrijke aandachtspunten bij de selectie en invoering van systemen en software voor citizen relationship management?
  • Wat zijn de succes- en faalfactoren?
  • Hoe maakt men de juiste plannen en begroting en communiceert men deze intern

De deelnemers leren hierbij van ervaringen en best practices van derden uit zowel overheid als bedrijfsleven.

De inhoud van en opzet van de voor Vlaanderen aangepaste cursus is beschikbaar.  
 

Opleidingsmethodiek

De opleiding in Citizen Relationship Management is een intensieve, kortdurende en praktijkgerichte opleiding zijn die een ideale mix biedt van theorie en praktijk.

De methode van doceren valt onder het concept van action learning.

Opleidingsdagen 

Om snel kennis op te bouwen en daarna rustmomenten voor kennisverwerking in te bouwen starten we met twee dagen in de week van 16 april en spreiding van de andere dagen over de periode tussen 18 april en 16 mei. De cursus gaat door van 10-12 en van 13-15 uur, met een broodjeslunch + networking als pauze.

  • Dinsdag 16/4
  • Donderdag 18/4
  • Dinsdag 30/4
  • Dinsdag 7/5
  • Donderdag 16/05

De opleiding heeft een studiebelasting van ongeveer 8 tot 10 uur per week. Dat is inclusief de college-uren, exclusief reistijd.

Indiening papers voor evaluatie

Voor 1/06

Individuele reviews en certificatie-examens

Tussen 4/06 en 14/06

Proclamatie en uitreiking certifcatie : 

Donderdag 27/06 (in aanwezigheid van de pers en gevolgd door sponsored dinner)

Voordelen van de opleiding

Beeckestijn werkt met vaste docenten uit Vlaanderen en Nederland.
De docenten van Beeckestijn Business School zijn ervaren en bedreven in Citizen Relationship- vraagstukken.

Tijdens de opleiding leren deelnemers volgende zaken: 

  • Beheersing van strategie en praktijk op het gebied van klantgerichtheid en Citizen Relationship management .
  • Doelstellingen vertalen naar werkdoelstellingen.
  • Adviseren van beleidsmakers over organisatorische, marketingtechnische, personele en financiële consequenties van het invoeren en uitvoeren van een beleid dat is gericht op Citizen Relationship Management.
  • Kadering van strategische de potentie van Citizen Relationship Management
  • Omgaan met change management: afdelingen binnen de organisatie meekrijgen in een Citizen Relationship traject.
  • Maken van een financieel onderbouwd Citizen Relationship Plan. (Hiermee ronden deelnemers de opleiding af)

Deelnemers ontvangen een certificaat Citizen Relationship Management- professional en wordt opgenomen in het Registered Citizen Relationship-register.

College-inhoud en onderwerpen

  • Dag 1
    • College 1 : Strategie
    • College 2 : Klantprocessen bij overheid, publieke diensten en overheidsbedrijven.
  • Dag 2
    • College 3 : Citizen-information
    • College 4 : Digitale dienstverlening
  • Dag 3
    • College 5 : Projectmanagement
    • College 6 : Verandermanagement
  • Dag 4
    • College 7 : Citizen Relationship cases van overheden, publieke instellingen en overheidsbedrijven.
  • Dag 5
    •  Presentatie groepsopdrachten

De groepsopdrachten gaan over het opstellen en presenteren van een integraal plan Klantgerichtheid en Citizen Relationship Management, inclusief begroting en projectplanning. De groep bestaat uit 4 à 5 personen. De groepsopdracht wordt beoordeeld, deze beoordeling weegt mee voor de certificatie en titel-registratie.

Gastcolleges en bezoeken

Twee gastcolleges en een praktijkbezoek. Het praktijkbezoek geven inzicht in de Citizen-relationship- en klantbenadering van gerenommeerde instellingen en overheden.

Individuele opdracht

De individuele opdracht bestaat uit het opstellen van een klantgericht ondernemen plan voor de eigen organisatie, getoetst door docenten en experts. Met dit plan kunnen deelnemers  direct binnen uw organisatie aan de slag. De individuele opdracht telt in belangrijke mate mee in de totale eindbeoordeling. 

Doelgroep

Verantwoordelijken in de publieke dienstverlening, communicatie, medewerkers / hoofden van afdelingen / managers in gemeenten, provincies en ministeries (publieksvoorlichting, communicatie en verandermanagement).

De opleiding wordt ook veel gevolgd door managers of afdelingshoofden van zelfstandige bestuursorganen en andere instellingen in publieke dienstverlening.

De opleiding is bedoeld voor belangstellenden op leidinggevend niveau. Aan het eind van de leergang wordt kennis getoetst op basis van het door deelnemers gemaakte Citizen Relationship-plannen. 

Netwerk & alumniprogramma

Na het behalen van hun certificatie kunnen participanten deelnemen aan het actieve alumniprogramma van Beeckestijn Benelux met jaarlijkse bijeenkomsten, bedrijfsbezoeken en lezingen.  

Cursusgeld

€ 2.990 ex BTW (3.617,90 Euro inclusief BTW) te betalen bij inschrijving.

Inschrijving 

klik hier om in te schrijven  

 

Samenwerking Beeckestijn - V-ICT-OR

De opleiding Citizen Relationship Management werd aan de Vlaamse context aangepast door CPI, licentiehouder voor Beeckestijn-opleidingen in België, in nauwe samenwerking met V-ICT-OR.

Meer informatie: www.beeckestijn.be

 

Programma
10u00 - 15u00

Opleiding Professional Strategisch CRM

Organisator

V-ICT-OR vzw

Locatie
Biznis Hotel
Zelebaan 100
9160 LOKEREN
België
Deelnemen

Toegangsprijs

Prijsgroep Prijs
Standaard € 2990€ excl. BTW
Inschrijven