Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Onze digitale sprong naar de toekomst uiteengezet tijdens het Lola congres

05/03/2021

Covid-19 heeft de invoering van digitale technologieën met enkele jaren versneld en veel van deze veranderingen kunnen hier voor de lange termijn zijn. We maken letterlijk een sprong in de toekomst. Diensten hoeven niet langer te worden ontworpen in silo's zoals die we vroeger kenden. Overheden hebben een kans om speed-to-market en bewezen resultaten te bieden door diensten, ontwerpers en customer journeys met elkaar te verbinden.

Op wereldschaal kunnen veel overheden leren van collega's in andere landen en gebieden, zoals wij doen met ons LOLA-netwerk, dat een waardevolle bron van ideeën vormt. Toonaangevende praktijken en bewijzen van wat kan werken, worden gedeeld. Dit geldt ook binnen de overheid, waar dezelfde uitdaging vaak afzonderlijk wordt aangepakt door verschillende departementen, regio's en bestuursniveaus.

Samenvattend heeft Covid-19 aangetoond dat beleid en het ontwerpen van diensten niet hoeven te worden vertraagd en dat dit is waar we allemaal van kunnen leren in een overheidsomgeving.,Door het proces terug te brengen naar de focus op de klantbehoeften en -beleving, kunnen overheidsdiensten doeltreffender worden en opnieuw meer waar voor je geld leveren. De bouwstenen zijn beschikbaar, en we hebben de afgelopen maanden veel geleerd.

Vóór de crisis was de sector comfortabel met beleidsveranderingen die vrij traag verliepen. Het heeft ons jaren gekost, terwijl we elke maand nieuwe upgrades van de technologie maand. De recente ervaring met pandemieën heeft aangetoond dat dit niet meer het geval hoeft te zijn. Laten we deze snelle weg een tijdje volgen en niet terugvallen terugvallen in een oude manier van werken en veranderen.

- Eddy Van der Stock, voorzitter LOLA

Lees het rapport van Socitm over het LOLA congres hier na of (her)bekijk het volledige congres hier!