Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Ddigitale handtekening arbeidsovereenkomst

Auteur Bericht
Filip Arents V-ICT-OR Lid
Posts
4
Organisaties
Gemeentebestuur Wetteren
#1 — 15/05/2019 15:48
We vragen ons af of we het handtekenen van de arbeidsovereenkomsten  (tussen gemeente en personeel) digitaal en rechtsgeldig kunnen laten verlopen. Momenteel komt de nieuwe werknemer naar de personeelsdienst en tekent een uitgeprinte versie. vervolgens gaat die in signataire tot bij burgemeester en algemeen directeur.
Wij werken reeds geruime tijd met de Handtekenmap, maar niet elke werknemer heeft een emailadres. Graag jullie ervaringen.
 
Andries Verlinden V-ICT-OR Lid
Posts
15
Organisaties
Gemeentebestuur Wingene
#2 — 23/05/2019 11:18
Dag Filip

In theorie kan dit inderdaad perfect digitaal verlopen. De praktijk is niet altijd zo duidelijk :) Het hangt ook wat af van het systeem dat je gebruikt.
Het zou wel ideaal zijn om zo nieuwe collega's meteen in het ondertekenplatform te krijgen.

Zelf zijn we intern nog met de oefening bezig om alles te digitaliseren / niet meer te ondertekenen.

 
Filip Arents V-ICT-OR Lid
Posts
4
Organisaties
Gemeentebestuur Wetteren
#3 — 04/06/2019 14:19
OPLOSSING:
Om te ondertekenen met de handtekenmap is het noodzakelijk dat men beschikt over een e-mail adres dat gekend is in het toegangsbeheer.
Indien dit niet het geval is kan men altijd een document (in dit geval het contract) ondertekenen met Adobe Reader.
De gemakkelijkste manier hiervoor is dat eerst het document wordt tekenklaar gemaakt in de handtekenmap en dat de burgemeester en/of
algemeen directeur ondertekenen. Er dient dus ook een vakje geplaatst te worden
voor de nieuwe werknemer.
Vervolgens haalt men het gehandtekende contract uit de handtekenmap (downloaden) en kan de nieuwe werknemer ondertekenen met Adobe
Reader.
Maak dus een dummy contactpersoon aan in de handtekenmap en zet die dummy zijn handtekenvak klaar in de handtekenmap!
 
x 1