Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Agenda refresh probleem outlook 2010

Auteur Bericht
Ann Claes V-ICT-OR Lid
Posts
2
Organisaties
Gemeentebestuur Pelt
#1 — 26/01/2012 19:54
Als ik de agenda van een andere persoon open en die persoon voegt een afspraak toe in zijn agenda, dan zie ik meteen in die agenda de afspraak verschijnen.
Als een andere persoon mijn agenda opent en ik voeg een afspraak in mijn agenda toe dan ziet die persoon mijn afspraak niet, totdat die persoon een Refresh (F9) doet en dan verschijnt de afspraak wel.
Zo is dat bij meerdere personen waarbij dat wel of niet meteen zichtbaar is.
Is dit een instelling of zo? Ik zou graag hebben dat de afspraak meteen zichtbaar is bij iedereen.
groeten en alvast bedankt voor een reactie.
Ann Claes
 
Onbekende Gebruiker
#2 — 29/01/2012 08:23
Hey Ann,

Ik ga er in eerste instantie vanuit (als ik me even richt op je eerste zin) dat je Outlook 2010 geconnecteerd is met een interne Exchange 2010. Helaas kan dit vele oorzaken hebben, en is het in sommige gevallen niet altijd eenvoudig op te lossen. Een paar zaken kan je wel eens proberen, en best in die volgorde te proberen:

- Start Outlook met de /cleanfreebusy parameter op de 'ontvangende' pc's, dus op de pc's van je collega's, en test of dat positief resultaat heeft. Typ in de Start balk "outlook.exe /cleanfreebusy" zonder quotes. (Deze functie werkt alleen als je Outlook aan een Exchange hangt).
- Men gebruikt de standaard weergaven? In Outlook 2010: Ga in de Kalender -- klik op tabblad Beeld --> Zorg dat "Agenda" geselecteerd is en klik op 'Weergave Beheren...' --> Klik vervolgens op de knop 'Beginwaarden' om de weergave terug in te stellen op de standaardinstellingen. Dit moet iedereen doen die er last van heeft.

Als laatste geval is het makkelijkst (en snelst) te proberen om een herinstallatie uit te voeren van Office 2010 op de 'probleem-pc' (probeer bij één). Dat zijn in essentie een paar muisklikken, en hij doorloopt zijn installatie opnieuw zoals die destijds heeft gelopen, reset daarbij alles wat ondertussen gewijzigd kan zijn. Gaat snel, en je ziet snel of dat positief resultaat heeft gehad. Als dat geen effect heeft, vrees ik dat je verder moet kijken naar de server-infrastructuur zelf.

- authenticatie-modus NTLM/Kerberos
- AD configuratie
- de Exchange-configuratie, etc....
- Voor specifiek scenario: zie ook - KB 913579 op http://support.microsoft.com/kb/913579
- ...

Groeten,

Sven
 
Ann Claes V-ICT-OR Lid
Posts
2
Organisaties
Gemeentebestuur Pelt
#3 — 02/02/2012 19:53
Hey Sven,

Je gaat het geloven of niet, maar ik heb het gevonden.
Het blijkt in de rechten te liggen.
Als je in de agenda naar machtigingen gaat en je geeft iemand commentator rechten dan wordt de afspraak meteen gerefreshed.
Verander je die rechten in 'aangepast' en vink je bv beschikbaarheidsinfo, onderwerp en locatie aan dan wordt de afspraak niet meteen gerefreshed, pas na F9.
Het is een bizar verhaal, raar maar .......waar :)

Toch bedankt voor de info.
groeten,
Ann
 
Onbekende Gebruiker
#4 — 02/02/2012 22:10
Mooi zo. Heb niet meteen het verband met de refresh en de machtigingen gelegd, maar zeer goed om te zien dat het probleem alleszins is opgelost, en goed voor anderen die een soortgelijk probleem ervaren. Makkelijker dan uiteindelijk gedacht dus.

Machtigingen kunnen dus ook voor weergaveproblemen zorgen bij het delen in Outlook

Groeten,

Sven